Palautamme sähkötilojen avaimia asiakkaillemme
Vantaan Energia Sähköverkoille on aikojen saatossa kerätty asiakkaiden sähkötilojen avaimia, joilla on päästy sähkömittareiden luokse. Maailma on hiljalleen muuttunut ja nyt etäluettavat sähkömittarit välittävät meille mm. kulutustiedot täysin digitaalisesti, eikä käyntejä mittareille juurikaan enää tarvita. Palautamme asiakkaillemme heidän sähkötilansa avaimen takaisin.
Avaimen voi noutaa asiakaspalvelupisteestämme Tikkurilasta 16.10.2017–27.10.2017, klo 8.30–16.00 välisenä aikana. Asiakkaillemme, joita tämä avaimen palautus koskee on lähetetty asiasta tiedote.
Tässä muutamia kysymyksiä–vastauksia liittyen avainten palautukseen.
Milloin avaimeni on luovutettu teille ja kuka sen on teille antanut?
Avaimet on pääasiassa luovutettu meille kiinteistön rakentamisen yhteydessä ja sen hetkinen sähköliittymän omistaja on sen meille antanut.
Mihin olette käyttäneet hallussanne olevia avaimia?
Kiinteistön avaimen avulla olemme käyneet huoltamassa ja lukemassa sähkömittareita. Avaimet ovat mahdollistaneet sen, että olemme päässeet sähkötiloihin ilman, että kiinteistön omistajan on tarvinnut olla paikalla.
Kiinteistömme seinälle on asennettu nk. avainputki, eikö avaimemme ole tässä putkessa?
Turvallisuussyistä omakotitaloasukkaiden avaimia ei enää säilytetä avainputkissa.
Miksi palautatte avaimet nyt?
Olemme muuttaneet toimintamallia sähkömittareiden huoltokäyntien osalta. Jatkossa tiedotamme ja sovimme erikseen huoltokäynnit kiinteistöjen omistajien kanssa.
Miten avainten palautus käytännössä hoidetaan?
Oman avaimensa voi noutaa henkilökohtaisella käynnillä asiakaspalvelupisteeseemme. Palvelupisteemme sijaitsee Tikkurilassa, Peltolantie 27. Avaimia luovutetaan 16.10.2017–27.10.2017, klo 8.30–16.00 välisenä aikana.
Avain palautetaan ensisijaisesti tiedotteemme vastaanottajalle. Vastaanottaja voi kuitenkin halutessaan valtuuttaa, jonkun toisen henkilön noutamaan avaimen mutta tällöin tarvitaan valtakirja. Asianmukainen valtakirja on oltavana mukana avainta noudettaessa.
Avaimen luovutus nopeutuu, jos mukana on lähettämämme tiedote valmiiksi täydennyttänä. Noutajan henkilöllisyyden tarkistamme luovutushetkellä virallisesta henkilöllisyystodistuksesta (passi, ajokortti, henkilöllisyystodistus).
Keitä tämä avaimen palautus koskee?
Olemme lähettäneen postitse tiedotteen niille asiakkaillemme, joita avaimen palautus koskee. Jos et ole saanut tiedotettamme, niin sinun ei tarvitse tehdä mitään.
Mitä avaimille tapahtuu, jos niitä ei noudeta?
Tuhoamme noutamatta jääneet avaimet yhteistyössä valtuutetun lukkoliikkeen kanssa.
Keneltä voisin saada lisätietoja asiasta?
Lisätietoja avainten palautuksesta saa kenttäpalveluistamme p. 09 8290 303.