Laskutus
Saat meiltä laskun sähkönsiirrosta ja sähkönmyyjältäsi laskun sähköenergiasta. Lasku perustuu todelliseen sähkönkäyttöön, josta saamme tiedon suoraan sähkömittarilta. Laskulla käyttämäsi sähkö näytetään sekä mittarinlukemina, että kilowattitunteina.
Laskun sisältö lyhyesti
Maksun saaja: Vantaan Energia Sähköverkot Oy
Tilinumero: FI47 5000 0120 4932 66 / OKOYFIHH
Laskun etusivulla näkyvät myös
- sähkönkäyttöpaikka, jonka sähkönkäyttöä lasku koskee
- laskutuksen perusteena oleva sähkönkulutus eli sähkönsiirto kilowattitunteina
- laskun loppusumma toteutuneen kulutuksen mukaan.
Laskun toisella sivulla löytyvät
- laskuerittely, jossa kerrotaan laskutuksen perusteena oleva ajanjakso, käyttämäsi tuotteen yksikköhinnat, sekä sähköveron määrä.
Maksuehto
Laskuillamme on 14 vuorokautta maksuaikaa.
Laskutusosoitteen muutos
Mikäli laskutusosoitteesi muuttuu, ilmoita muutoksesta meidän asiakaspalveluumme sekä sähkönmyyjälle.
Laskut paperisena tai sähköisenä
Miten sinä haluat saada sähkölaskusi? Meiltä voit saada laskusi paperisena, sähköpostilla tai e-laskuna.
Yksi vai kaksi laskua
Jos olet kilpailuttanut sähkösopimuksesi, saat sähkönsiirrosta ja sähkönmyynnistä erilliset laskut.
Sähkön siirtohinta ei ole riippuvainen sähkön myyjästä eikä sähkön kilpailuttamisesta. Asiakas voi vapaasti valita, miltä myyjältä ostaa sähkönsä ilman, että tällä on vaikutusta siirtohintaan.
Laskuja 6−12 kertaa vuodessa
Saat kuusi laskua vuodessa, jos sinulla on yleissiirtosopimus. Sähkölämmittäjille lähetämme aika- ja kausisiirtosopimuksista sähkölaskun joka kuukausi.
Vanhojen sähkölaskujen katselu
Näet sähkölaskusi laskutuskumppanimme Ropon MyRopo-palvelusta. Pääset käyttämään palvelua täältä(hyperlinkki). Tarvittaessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
E-lasku
Voit halutessasi vastaanottaa laskusi kätevästi ja ympäristöystävällisesti e-laskuna suoraan verkkopankkiisi. E-lasku on pankkien kehittämä turvallinen tapa vastaanottaa ja maksaa laskuja. Voit tehdä e-laskusopimuksen omassa verkkopankissasi. Kaikki e-laskun tekemiseen tarvittavat tiedot löytyvät laskultasi. Valitse laskuttajaksi Vantaan Energia Sähköverkot Oy.
Maksumuistutukset
Jos laskusi maksu unohtuu, saat siitä kätevästi ilmoituksen samassa kanavassa, jossa olet saanut alkuperäisen laskunkin. Sähköiset muistutukset ovat käytössä sähköposti- ja verkkolaskuilla sekä e-laskuilla.
Maksujärjestelyt ja maksuneuvonta
Ropo Oy:n asiakaspalvelu auttaa asiakkaitamme maksuihin ja maksujärjestelyihin liittyvissä asioissa. Voit tehdä maksujärjestelyjä myös itsenäisesti verkossa: MyRopo -verkkopalvelun avulla. MyRopo:ssa voit muun muassa siirtää laskun eräpäivää ja jakaa perintään edenneen laskun useampaan erään. Palveluun kirjautuminen tapahtuu verkkopankkitunnuksilla. MyRopo -verkkopalvelu palvelee 24/7.
Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saa MyRopo -verkkopalvelun chatissa tai puhelimitse 09 4246 1378.
Palveluiden aukioloajat: Maksuneuvonta on avoinna arkisin klo 8-20 ja samoin maksuvalvonta klo 8-18. Yritysasiakkaiden palvelut ovat avoinna arkisin klo 8-17.
Mikäli asia koskee sähköjen katkaisua, niin sähköposti kannattaa suoraan lähettää sähköpostiosoitteeseen katkaisut@ropo.com.
Lisätietoja Ropon palveluista https://ropo.fi/hallitse-maksujasi/