Siirry sisältöön

Laskutus

Saat meiltä laskun sähkönsiirrosta ja sähkönmyyjältäsi laskun sähköenergiasta. Lasku perustuu todelliseen sähkönkäyttöön, josta saamme tiedon suoraan sähkömittarilta. Laskulla käyttämäsi sähkö näytetään sekä mittarinlukemina, että kilowattitunteina. 

Laskun sisältö lyhyesti

Maksun saaja: Vantaan Energia Sähköverkot Oy

Tilinumero: FI47 5000 0120 4932 66 / OKOYFIHH

Laskun etusivulla näkyvät myös

  • sähkönkäyttöpaikka, jonka sähkönkäyttöä lasku koskee
  • laskutuksen perusteena oleva sähkönkulutus eli sähkönsiirto kilowattitunteina
  • laskun loppusumma toteutuneen kulutuksen mukaan. 

Laskun toisella sivulla löytyvät

  • laskuerittely, jossa kerrotaan laskutuksen perusteena oleva ajanjakso, käyttämäsi tuotteen yksikköhinnat, sekä sähköveron määrä.

Maksuehto

Laskuillamme on 14 vuorokautta maksuaikaa.

Laskutusosoitteen muutos

Mikäli laskutusosoitteesi muuttuu, ilmoita muutoksesta meidän asiakaspalveluumme sekä sähkönmyyjälle. 

Laskut paperisena tai sähköisenä

Miten sinä haluat saada sähkölaskusi? Meiltä voit saada laskusi paperisena, sähköpostilla tai e-laskuna. 

Yksi vai kaksi laskua

Jos olet kilpailuttanut sähkösopimuksesi, saat  sähkönsiirrosta ja sähkönmyynnistä erilliset laskut. 

Sähkön siirtohinta ei ole riippuvainen sähkön myyjästä eikä sähkön kilpailuttamisesta. Asiakas voi vapaasti valita, miltä myyjältä ostaa sähkönsä ilman, että tällä on vaikutusta siirtohintaan.

Laskuja 6−12 kertaa vuodessa

Saat kuusi laskua vuodessa, jos sinulla on yleissiirtosopimus. Sähkölämmittäjille lähetämme aika- ja kausisiirtosopimuksista sähkölaskun joka kuukausi. 

Vanhojen sähkölaskujen katselu

Näet sähkölaskusi laskutuskumppanimme Ropon MyRopo-palvelusta. Pääset käyttämään palvelua täältä(hyperlinkki). Tarvittaessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

E-lasku

Voit halutessasi vastaanottaa laskusi kätevästi ja ympäristöystävällisesti e-laskuna suoraan verkkopankkiisi. E-lasku on pankkien kehittämä turvallinen tapa vastaanottaa ja maksaa laskuja. Voit tehdä e-laskusopimuksen omassa verkkopankissasi. Kaikki e-laskun tekemiseen tarvittavat tiedot löytyvät laskultasi. Valitse laskuttajaksi Vantaan Energia Sähköverkot Oy.

Lisätietoa e-laskusta

Maksumuistutukset 

Jos laskusi maksu unohtuu, saat siitä kätevästi ilmoituksen samassa kanavassa, jossa olet saanut alkuperäisen laskunkin. Sähköiset muistutukset ovat käytössä sähköposti- ja verkkolaskuilla sekä e-laskuilla. 

Maksujärjestelyt ja maksuneuvonta

Ropo Oy:n asiakaspalvelu auttaa asiakkaitamme maksuihin ja maksujärjestelyihin liittyvissä asioissa. Voit tehdä maksujärjestelyjä myös itsenäisesti verkossa: MyRopo -verkkopalvelun avulla. MyRopo:ssa voit muun muassa siirtää laskun eräpäivää ja jakaa perintään edenneen laskun useampaan erään. Palveluun kirjautuminen tapahtuu verkkopankkitunnuksilla. MyRopo -verkkopalvelu palvelee 24/7.

Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saa MyRopo -verkkopalvelun chatissa tai puhelimitse 09 4246 1378.

Palveluiden aukioloajat: Maksuneuvonta on avoinna arkisin klo 8-20 ja samoin maksuvalvonta klo 8-18. Yritysasiakkaiden palvelut ovat avoinna arkisin klo 8-17.

Mikäli asia koskee sähköjen katkaisua, niin sähköposti kannattaa suoraan lähettää sähköpostiosoitteeseen katkaisut@ropo.com. 

Lisätietoja Ropon palveluista https://ropo.fi/hallitse-maksujasi/